Een paar veelgestelde vragen op een rij
Ja. Hypnotherapie is een veilige en natuurlijke manier om met jezelf te werken. Tijdens hypnose blijf je je bewust van wat er gebeurt en houd je altijd zelf de regie. Je hoort wat er gezegd wordt en kunt op elk moment aangeven wat wel of niet goed voelt. We werken altijd in jouw tempo en alleen met wat voor jou op dat moment passend is.
Nee. Je blijft altijd zelf de regie houden. Je doet of zegt niets wat je niet wilt. Hypnotherapie is juist een samenwerking waarin jij actief meedoet.
Nee, dat kan niet. Hypnose is een tijdelijke staat van focus. Als een sessie zou stoppen, kom je vanzelf weer terug naar je normale bewustzijn, net zoals wanneer je uit een dagdroom komt.
Nee. Vaak voelen mensen vooral dat iets niet lekker loopt, zonder precies te weten waarom.
Samen onderzoeken we waar het over gaat en wat er nodig is om beweging te brengen.
Ja. Hypnotherapie kan ook helpend zijn wanneer je meer rust wilt ervaren, beter met bepaalde situaties wilt omgaan of oude patronen wilt doorbreken.